صفحه رسمی مهدی عبدی ( Mehdi Abdi )

مرتبط با گردشگری

جهانگردی با مهدی عبدی Travel With Mehdi Abdi

َAuthor نویسنده

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

 برای دیدن ویدیو ها و عکس های بیشتر به صفحه اینستاگرام من مراجعه کنید 

 

http://instagram.com/mehdi.abdi1357

 

لینک ویدیوهای ساخته شده در این سفر 

کیفیت ویدیو در یوتیوب بهتر از آپارات است ولی برای دیدن ویدیو در یوتیوب نیاز به فیلتر شکن دارید .

 

لینک ویدوی در یوتیوب 

https://www.youtube.com/watch?v=UDcFpOKwxt0&t=257s

 

لینک ویدیو در آپارات

https://www.aparat.com/v/F4JgU

 

 

سفر به  منفی 20 درجه

 

 

نخستین بار کوه های آلپ را در فصل تابستان و در کشور سوییس دیده بودم و این بار نوبت آلپ زمستانی در اتریش بود ، قرار بود چند روزی را در کلبه ای در روستایی به اسم یونس (Juns در غرب اتریش و در کوه های آلپ میانی باشم  .

 

 

حرکت از شهر مونیخ  در آلمان بود ، قرار بود در بین راه اولین توقف در کنار  دریاچه ای به نام تگرن زی (Tegernsee ) باشد  ،  هوا به شدت سردبود از آن سرماهای استخوان سوز و اطراف دریاچه رنگ سفید خودنمایی میکرد ، وجود این برف و سرما برای بیشتر آلمانی ها واتریشی ها فقط یک معنی داشت  فرا رسیدن فصل اسکی و به همین دلیل  این دو کشور از برترین های اسکی دنیا هستند ، بنابراین سرما در طول مسیر فقط اسم بود چرا که  راه ها شلوغ بود و همه داشتند به سمت جنوب آلمان و غرب اتریش می رفتند برای اسکی ، کافه ها و رستوران های داخل شهر تگرن زه صندلی خالی برای مسافران نداشتند و به ناچار ترجیح بر آن شد تا کمی از بافت شهر دور شویم ، ولی قبل از حرکت تصمیم گرفتم تا در کنار دریاپه قدم بزنم و عکاسی کنم ، اطراف دریاچه پر بود از اکیپ های جوان در لباس های رنگارنگ اسکی که قدم میزدند و صدای گفتگویشان را میشد از چند متری به راحتی شنید .

 

 

تحمل سرمای هوا برای من بعد از 5 دقیقه  خیلی سخت شد به قدری که انگشتانم به سختی برای عکاسی کار میکرد پس به حرکت ادامه دادیم به سمت  رستورانی در خارج شهر رفتیم که آن هم شلوغ بود ولی نه به اندازه داخل شهر ، پیشنهاد دوستان کیک و قهوه و یک ناهار سبک بود ولی اینها با ذائقه ما ایرانی ها جور نیست ، از نظر ما باید ناهار غذای کامل باشد پس آنها به روش اروپایی خود عمل کردند  و من هم با روش ایرانی خودم . و بعد از این توقف کوتاه دوباره جاده و برف و سرما ،طولی نکشید که مرز آلمان را رد کردیم البته من متوجه خط مرزی نشدم و موقعی متوجه شدم که در کنار دریاچه آخن زی (Achensee )در اتریش توقف کردیم ، سرمای هوا به قدری بود که ترجیح میدادم از داخل ماشین مناظر را نگاه کنم و فکر اینکه از ماشین برای عکاسی پیاده شوم اصلا فکر خوبی نبود ولی در برابر زیبایی منظقه نتوانستم مقاومت کنم ، و باز هم من و دوربین و طبیعت  ، انگشتم بر روی شاتر دوربین مثل یک تیر انداز به سرعت تکان میخورد و قاب های جدید عکس یکی پس از دیگری در دوربینم ثبت میشد ، پس از توقفی کوتاه دوباره جاده و برف و سرما.

 

 

بالاخره به پیچ و خم های کوهستان رسیدیم ، یاد کتاب اسمان کیپ ابر افتادم ، اینجا آسمان کیپ ابر بود و خاکستری رنگ  ، گویی خورشید توان مبارزه با ابرها را نداشت ، دیده نمیشد شاید خودنمایی اش را برای قسمت دیگری از کره زمین نگه داشته بود .

 

 

در سرمای مثال زدنی کوه های آلپ روستاها یکی بعد از دیگری طی میشد و بوی آشنای روستا مثل روستاهای ایران به مشام می رسید ، خانه های آلپی با آن دودکش های معروف که برف های شیروانی ها را آب میکرد . دودکش هایی که تمام دوران کودکی به آنها فکر میکردم که چرا خانه های ما در ایران دودکش هایی به این شکل ندارند و حالا در مقابل چشمانم صدها دودکش بود .

 

 

روستا ، روستاست فرفی نمیکند در ایران باشد یا اتریش و یا در جاهای دیگر کره زمین ،  گرمای خانه ها و مردم روستایی همه جای دنیا یک جور است ، گرما و صمیمیت مردم روستا را میشد از گرمی دودکش ها فهمید .

 

 

بالاخره به مقصد رسیدیم و دمای هوا منفی 13 درجه بود و قرار بود فردای آن روز به منفی 20 درجه برسد ، حالا در جمع گرم و صمیمی یک خانواده اتریشی با نوشیدنی های محلی و پذیرایی گرم بودم . لهجه آلمانی شان با شنیده هایم  متفاوت بود ، جور دیگری حرف میزدند ولی انگار حرف هایشان رامیفهمیدم اصلا انگار فارسی حرف میزدند .  

 

 

اتاقی که قرار بود در آن اقامت داشته باشیم  در طبقه سوم ساختمان بود ،  جایی که از بالکن میشد بلندترین کوه منطقه با ارتفاع 3800 متر را دید قله ای که قرار بود در چند روز آینده بر فراز آن باشم .در هنگام بالا رفتن از پله ها ، در طبقه دوم ، شجره نامه ای  روی دیوار مربوط به ۵۰۰ سال پیش نظرم را جلب کرد و در کنار آن پر بود از  کتاب و نقشه در مورد منظقه و چه خوب که در این دهکده مردم به گذشته خود افتخار میکنند.

 

 

داستان از این قرار است که در روستاهای این منطقه افراد یکدیگر را به نام خانه هاشان می شناسند نه به نام فامیل به این ترتیب هر چه خانه قدیمیتر باشد به این معناست که شناخته تر شده هستید.

 

 

حالا که به مقصد رسیده بودم کلی برنامه داشتم ، قرار بود چند روز زندگی آلپی داشته باشم ، یک قسمت آن صبحانه آلپی بود ، همیشه دوست داشتم ، یک روز صبح که چشمانم را باز میکنم در کلبه ای در کوه های آلپ باشم و از پنجره اتاقم فقط برف ببینم و بعد صبحانه ای داشته باشم با نان و  پنیر محلی  با آن قهوهای معروف  ، و این اتفاق هم قرار بود صبح روز بعد برایم بیافتد .

 

 

 

 

 

 

....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۷ ، ۲۱:۱۳
مهدی عبدی

 

 برای دیدن ویدیو ها و عکس های بیشتر به صفحه اینستاگرام من مراجعه کنید 

 

http://instagram.com/mehdi.abdi1357

 

سفرنامه لوکزامبورگ - دهکده شنگن 

دنیای بدون مرز

 

 

کسی در دنیا نیست که تا به حال اسم ویزای شِنگن (شینگن) را نشنیده باشد ولی آیا تا به حال به این فکر کرده اید که شنگن یعنی چه و کجاست ؟

این سوال باعث شد تا در طول سفرهای اروپایی ام  به دهکده شنگن در لوکزامبورگ هم سفری داشته باشم ،  دهکده ای که در مثلث طلایی مرزی لوکزامورگ ، آلمان و فرانسه است.

شنگن در استان رمیش در جنوب شرقی کشور لوکزامبورگ و در کنار رود موزل در  37 کیلومتری شهر لوکزامبورگ است (پایتخت کشور لوکزامبورگ شهر لوکزامبورگ است ).جایی که سه کشور آلمان ، فرانسه و لوکزامبورگ هم مرز هستند ، البته تعریفی که از مرز دارید فراموش کنید ،یک رودخانه و یک پل فقط همین اگر فرمان اتومبیل را به راست بچرخانید وارد فرانسه میشوید و اگر فرمان اتومبیل را به چپ بچرخانید وارد آلمان ، اگر هم روی پل  بایستید شاید در آن واحد در سه کشور باشید وقتی در روی خط مرزی سه کشور بودم یاد خیلی از ترانه ها و نوشته ها که در آن به دنیای بدون مرز اشاره شده بود افتادم و اینجا جایی بود که فکر ایجاد اروپای بدون مرز و شاید روزی جهانی بدون مرز در آن شکل گرفته بود .

توافق‌نامه شِنگن در سال ۱۹۸۵ از سوی بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و لوکزامبورگ به امضا رسید.و روز به روز به تعداد این کشورها افزوده شد. امروز نام شنگن یعنی مرزهای باز ، جایی که محدودیت های شروع سفر برای گرفتن روادید معنایی ندارد . به این فکر میکردم که دو همسایه که خانه هایی در یک محدوده دارند آدرس پستی کاملا متفاوتی دارند آدرس دادن در این منطقه در نوع خود جالب است ، یکی مینویسد فرانسه خیابان ... دیگری در خیابان کناری مینویسد آلمان ...

یا اینکه اگر مثلا برای خرید از سوپرمارکت دو قدم جابجا شوید در کشوری دیگر خرید کرده اید ، کما اینکه مردمی که در این شهر های مرزی هستند این کار را میکنند مثلا مردم لوکزامبورگ برای خرید یک سری لوازم به آلمان میروند چون ارزان تر است یا مردم فرانسه و آلمان برای بنزین زدن و همچنین خرید تنباکو به لوکزامبورگ می روند چون ارزان تر است ، باورش برای ما ایرانی ها و خیلی از کشورهای دیگر دنیا سخت .مخصوصا برای ما که تقریبا تمام همسایگانمان کشورهایی هستند که دایما در حال جنگ هستند و حتی تصور اینکه روزی مرزهایمان را برای کشورهایمان باز کنیم غیر ممکن به نظر میرسد .

دهکده شنگن یک میدان هم داشت که برای من جالب بود ، پرچم تمام کشورهای اتحادیه شنگن در این میدان قرار داشت . بیشتر اروپاییان با پرچم کشورشان در این میدان عکس می گرفتند  ولی من  با پرچم تمام کشورهایی که به آنها سفر کرده بودم عکس گرفتم تا شاید سهم کوچکی در اروپای بدون مرز داشته باشم .

 باز هم وجود یک شیی فلزی در کنار پرچم ها که مسافران بر روی آن قفل زده بودند نه دیوار بود نه پل و نه پنجره ، یک تکه فلز بود با قفل های که برای برآورده شدن آرزوها بر روی آن بسته شده بودند، در آن لحظه احساس کردم که من هم باید قفلی به این شیی بزنم برای دیدن جهانی بدون مرز ، برای دیدن روزی که بدون کاغذ بازی و تشریفات با کوله پشتی ام آزادانه سفر کنم .

باز به خلوتی رفتم و مطابق معمول به دنبال ضبط صدا و آرامش ، دقایقی در این حال بودم و لذت بردم و بعد حرکت از روی پل برای رفتن از لوکزامبورگ به آلمان فقط راهنما زدم و فرمان را چرخاندم و خنده ای بر پرنده ای که در آسمان پرواز میکرد ، امروز که تو در آسمان بدون مرز هستی ، من هم روی زمین بدون مرز سفر میکنم .

 

 

 

 

 

این متن به عنوان متن برگزیده اتحادیه اروپا در سال 2018 به زبان فرانسه ترجمه و چاپ شد


 

 

 

...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۷:۴۷
مهدی عبدی

 

 برای دیدن ویدیو ها و عکس های بیشتر به صفحه اینستاگرام من مراجعه کنید 

 

http://instagram.com/mehdi.abdi1357

 

گرفتن ویزا ؛ یکی از مهم ترین مشکلات جهانگردان ایرانی

 

 

واکنش اکثر مــردم در برابر جهانگردان این اســت که چه قدر زندگی خوبی دارند! چه قدر ســفر می روند؟ و چه قدر پول دار هستند؟  کارشان چیست؟ هیچ کس از مشکلات سوال نمی کند. داشتن پول زیاد حتما برای سفر به افراد کمک می کند ولی برای کسانی مثل من که بک پکر(نوعی سبک سفر ارزان)  هستند و با کمترین هزینه سفر می کنند شکل سفر متفاوت است . برخلاف کشورهای تراز اول که گرفتن ویزا شاید آخرین مرحله در برنامه ریزی سفر باشد، معمولا اولیــن دغدغه ما ایرانی های برای ســفر گرفتن ویزاســت!  از لحظه اولین جرقه های فکر شروع سفر تا آخرین لحظه ورود به سفارت همیشه این دلهره بوده که آیا با درخواست ویزا موافقت شده؟ آیا به تعداد روزهای خواسته شده ویزا صادر شده؟ ویزا چند بار ورود است یا تک؟ خیلی دوست دارم روزی را ببینم که این قسمت سفر که مربوط به ویزاست دیگر در برنامه های سفرم نباشد. نه آرزوی پــول دارم و نه آرزوهایی دیگر می دانم که وقتی این آرزویم برآورده شــود یعنی کشورم به سطح رفاه اجتماعی خوبی رسیده و وجهه بین المللی اش خیلی بالاست که احتیاجی به کاغذ بازی برای ویزا نیست . ویزا انواع مختلفی دارد که براســاس هدف و ارائه مدارک صادر می شــود. ویزاهای رایج عبارتند از   ویزای توریستی،  دانشجویی،  تجاری و ... که من در این متن فقط در مورد ویزای توریستی توضیح می دهم که حاصل تجربه های شخصی من است ولی بهترین راه برای فهمیدن اطلاعات در مورد ویزای کشورها مراجعه به سایت سفارت ها یا استفاده از  سای

www.iatatravelcentre.com است . متاســفانه خیلی از سایت های فارسی زبان قابل اطمینان نیســتند و اطلاعات را یا از سایت های دیگر کپی می کنند یا اطلاعاتشان به روز نیست چرا که با توجه به شرایط سیاسی، رابطه کشورها قابل تغییر اســت به عنوان مثال در مورد کشور گرجســتان در این چند سال پروسه گرفتن ویزا کاملا تغییر کرده. انواع ویزا از نظر دفعات ورود به سه قسمت تقسیم می شوند:

 

(۱ )  ویــزای یک بار ورود یا ســینگل Single visa با این ویزا فقط یک بار اجازه ورود به کشور مقصد را داریم .

 

(2) ویزای دو بار ورود یا دابل Double visa  اجازه دوبار ورود به کشور مقصد را داریم .

 

(3 )ویزای چند بار ورود یا مولتیپل Multiple visa تا زمانی که ویزا اعتبار دارد می شــود به تعداد دفعات نامحدود به کشور مورد نظر ورود و خروج داشت .

 

برای گرفتن ویزا معمولا دو راه وجود دارد؛ روش اول برای گرفتن ویزا

 

اول اینکه مسئولیت گرفتن ویزا را به یک آژانس مسافرتی واگذار کنید که مسلما مبلغ بیشتری باید بپردازید ولی در وقتتان صرفه جویی خواهید کرد. هر چند سپردن مسئولیت به یک آژانس به معنای گرفتن صد در صد ویزا نیست و احتمال اینکه نتوانید ویزا بگیریــد وجود دارد. البته این روش به اعتبار آژانس مســافرتی بستگی دارد. خیلی از کارکنان آژانس های مســافرتی برای جذب مشتری وعده های واهی می دهند و حتی به نظر من یک صفحه هم در مورد قوانین گرفتن ویزا مطالعه ندارند. فقط موقع دریافت وجه خوش قول هستند و وقتی به مشکل می خورید هیچ کاری نمی کنند. من در گرفتن ویزای سنگاپور این مشکل را داشتم.  روز صد در 20 تا ۱۴به من گفته شــد ویزا بین صد آماده اســت و من برنامه سفرم را برای بعد از این زمان تنظیم کردم ولی ویزا نرســید و هزاران بهانه. به امید اینکه ویزا را در مالزی بگیرم سفرم را شروع کردم ولی نه آژانس ایرانی پاسخگو بود و  نه کارگزار در مالزی، سفر  ۱۴روزه من رو به اتمام  بود که  درســت 3 روز مانده به پایان سفر ویزا را در کشور مالزی با زحمت تمام گرفتم و با هزاران دردســر به سنگاپور رفتم و مجبور شدم قسمت هایی از برنامه سفر را تغییر دهم آن هم به خاطر عدم اطلاعات کافی یه کارمند آژانس! پس اگر قرار است مسئولیت گرفتن ویزا به آژانسی واگذار شود بهتر است به یک آژانس معتبر واگذار شود.

 

 روش دوم برای گرفتن ویزا

 

دوم اینکه خودتان اقدام کنید! این روشــی اســت که اکثر افرادی که جهانگردی می کنند یا ســفرهای زیادی دارند بــرای صرفه جویی در هزینه ها از آن اســتفاده می کنند، آدرس، تلفن و مشــخصات سفارت کشــورهایی که در ایران وجود دارند با یک سرچ کوچک در اینترنت قابل دسترسی است. بیشتر این سفارت ها  دارای سایت فارسی هستند و اگر بد شانس باشید یک سری از کشورها سایتشان فقط به زبان رسمی آن کشور و زبان انگلیسی است . برای گرفتن ویزای کشــور اندونزی به ســفارت مراجعه کردم که کسی فارسی صحبت نمی کرد و به خاطر اطلاع رسانی غلط مجبور شدم چند بار برای تکمیل مدارک به سفارت مراجعه کنم. این مشکل معمولا در کشورهای جهان سوم متداول است. کارمندان دل و دماغ کار کردن ندارند. مبلغ  50 دلار بــرای ویزا در تهران پرداخت کردم و در 50 فرودگاه بالی هم 50  دلار برای ورود خواستند. در این موارد اگر زیاد اعتراض کنید شاید با داشتن ویزا اجازه ورود صادر نشــود  پس مجبورید به هر چه  گفته می شــود عمل کنید البته در آن زمان 50 دلار مبلغ زیادی نبود ولی در حال حاضر شرایط متفاوت است .

بلد بودن زبان انگلیسی در سفر ها کمک بزرگی اســت ولی اینکه  تصور کنید انگلیسی را خوب صحبت می کنید و به مشــکل نخواهید خورد اشتباه اســت. برای من خیلی پیش آمده که در کشــور مقصد مامور کنترل انگلیســی را خوب صحبت نمی کرده یا اینقدر لهجه بدی داشته که به زور جملاتش را متوجه می شدم. شناخته شده ترین کشور که ماموران مرزی آن انگلیسی را خوب صحبت نمی کنند ارمنستان است . برای بعضی کشورها که تعداد آنها خیلی کم است، ایرانی ها احتیاج به ویزا ندارند، شناخته شده ترین این کشورها در حال حاضر ترکیه و مالزی هستند.  برای این دو کشور هم اگر از مرز هوایی وارد شوید اوضاع خوب است ولی کنترل پاسپورت در سفر زمینی شاید ساعت ها طول بکشد . بعضی از کشــورها در ایران سفارت ندارند. برای متوجه شدن از لیست کشــورهایی که در ایران سفارت دارند بهترین راه مراجعه به سایت وزارت امور خارجه اســت. معمولا اگر کشــوری دارای سفارت در ایران نباشد مسئولیت این سفارت به ســفارت های دیگر واگذار می شــود و یا باید به صورت آنلاین ویزا را تهیه کرد. به این شــکل که مدارک مورد نیاز به همراه رســید واریز مبلغ (در صورت داشتن کارت اعتباری) از طریق اینترنت آپلود می شــود و ویزای شما از طریق اینترنت به ایمیل شما ارســال خواهد شد و در بعضی موارد مجبور می شوید مثل من و از طریق یک آژانس اقدام کنید که برای گرفتن ویزا هر چه احتمال در قوانین ریاضی خوانده اید باید در نظر بگیرید.

 

ویزا در لحظه ورود Visa on arrival

 

این نوع ویزا معمولا به محض ورود شما به کشور مقصد در فرودگاه یا مرز زمینی صادر می شود که بعضی از این نوع ویــزا ها نیز برای صدور نیاز به یک ســری مدارک دارند که باید از قبل آن ها را آماده کرده باشید تعداد این کشورها خوشبختانه کم نیست مثل کنیا یا  سریلانکا و مشکل اصلی در مورد کشــورهایی است که هیچ کدام از روش های بالا برای آن ها وجود ندارد، مثل کشور نامیبیا، وقتی قصد سفر به آفریقای جنوبی را داشتم به فکر ســفر به این کشور افتادم کشوری خاص و کمتر شــناخته شده برای ایرانی ها، در این صورت باید به نزدیک ترین کشوری که سفارت کشور مورد نظر در آن قرار دارد بروید و اقدام کنید و بهتر است قبل از اقدام به سفارت کشور مورد نظر در یکی از کشورها ایمیل بزنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویزای شینگن

 

 

 این ویزا یکی از معتبرترین ویزاهای دنیاست و فکر می کنم همه در مورد سختی گرفتن این ویزا شنیده اند ولی شنیدن یک چیز است و در عمل اقدام کردن مساله ای دیگر. اول اینکه بدون داشتن دعوت نامه معتبر امکان گرفتن وقت سفارت وجود ندارد. پس در گام اول یا باید دوســت و فامیل در این کشورها داشــت و یا دعوت نامه کاری. البته با رزرو هتل هم امکان اقدام وجود دارد که در این شــرایط وضعیت سخت تر خواهد شد .

 

 

فکر می کنم تمام کشورهای حوزه شینگن در ایران سفارت دارند. در ساده ترن حالت ممکن است فکر کنید به ساختمان سفارت می روید و سوال هایتان پاسخ داده خواهد شد ولی بدون داشتن وقت قبلی هیچ کس نمی تواند وارد ســاختمان سفارت شود. فقط می توان از محل های مورد نظر در دیوار سفارت همان اطلاعاتی را به دست آورد که در سایت موجود است. هر چند برخورد بعضی از دربان های سفارت آن قدر بد است که شاید از مراجعه به سفارت پشیمان شوید. بعضی از آن ها تصور می کنند که سفیر آن کشور هستند و برخوردشان اصلا دوستانه نیست .

 

 

شاید فکر کنید با تماس تلفنی جواب سوال هایتان را خواهیــد گرفت. ولی در مورد این کشــورها که متقاضی زیاد دارند، برقراری تماس در ساعت مقرر شده سفارت شایدا مری باشد ناممکن. خطوط تقریبا همیشه اشغال هســتند. در این صورت بهترین راه ارســال ایمیل است که معمولا پاسخ داده می شود ولی ا ینکه درا یمیل چندم پاسخ خود را بگیرید معلوم نیست . مرحله بعد تکمیل مدارک و ترجمه بعد از داشتن دعوت نامه معتبر و گرفتن وقت، گام بعدی تهیه  مدارک لازم است. هر کشوری بسته به شرایط خاص خود مدارک مختلفی میخواهد ، تقریبا مدارک اولیه بین کشورها مشترک است ،  پر کردن فرم ، دوقطعه عکس، داشتن پاسپورت معتبر، گواهی شغلی، گردش و تمکن مالی، بیمه مسافرتی و هزینه  که تا به امروز که من این متن را منویســم 6۰ یورو بوده . داشتن بیمه مسافرتی برای بعضی از کشورها مثل کشــورهای حوزه شــینگن الزامی است ولی برای کشــورهای جنوب شرق آسیا و بیشتر همسایگان ایران داشتن بیمه مسافرتی لزومی ندارد. وقتی همه مدارک کامل شــد. نوبت به ترجمه می رسد برای مثال در مورد کشور اتریش تمام مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شود و در مورد کشور آلمان ترجمه تمام مدارک ا لزامی نیست. ترجمه مدارک اگر به انگلیسی باشد تقریبا در تمام دارالترجمه ها صورت می گیرد ولی به زبان های دیگر هم زمان بیشتری می خواهد و هم هزینه ها بیشتر می شود . بر اساس تجربه من، این پروسه از شروع تا فهمیدن نتیجه گرفتن ویزا احتمالا حدود  سه ماه زمان می گیرد و این فقط اولین گام برای ســفر است . بعد از اتمام تمام مراحل باید مشــخصات ویزا کاملا چک شود. بازه زمانی ویزا، تعداد روزها و مشخصات فردی به ندرت پیش می آید که اشتباه صورت گیرد ولی اگر بد شانس باشید یک اشتباه کوچک ثبتی باز هم وقت گیر خواهد بود. البته این چک کردن تاریخ ها در مورد مهر ورود و خروج کشورها هم صادق است و برای مثال برای من در سفر به اندونزی مهر ورود به این کشور یک روز قبل از شروع ویزای من خورد و در آن لحظه به دلیل خستگی دقت نکردم و موقع خروج با  توضیح چند دقیقه ای همه چیز به خوبی حل شد ولی شاید همیشه به همین سادگی نباشد . این نوشته ها فقط قسمتی کوچکی از مشکلات برای سفر بود ولی اگر قرار باشد همیشه به مشکلات فکر کنیم پس نباید سفر کرد. به امید روزی که ما ایرانی ها هم بتوانیم به راحتی به کشورهای دیگر سفر کنیم.

 

 

 

 

 

...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۷ ، ۱۴:۳۹
مهدی عبدی