صفحه رسمی مهدی عبدی ( Mehdi Abdi )

مرتبط با گردشگری

جهانگردی با مهدی عبدی Travel With Mehdi Abdi

َAuthor نویسنده

سفرنامه ژوهانسبورگ - دهکده لسدی

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۱۷ ب.ظ

 برای دیدن ویدیو ها و عکس های بیشتر به صفحه اینستاگرام من مراجعه کنید 

 

http://instagram.com/mehdi.abdi1357

آشنایی با فرهنگ ناب آفریقای جنوبی

 

 

 

زندگی پنج قبیله معروف در دهکده لسدی

 

 

 

 این دهکده در فاصله حدود یک ساعت از شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است. به نظر من بهترین قسمت جاذبه های ژوهانسبورگ دیدن از دهکده لسدی است؛ جایی که با فرهنگ ناب آفریقای جنوبی آشنا می شوید، با گویش، لباس های محلی، سنت ها و معماری سازه های آفریقایی .

 

 

این دهکده داستان زندگی پنج قبیله معروف آفریقای جنوبی را برای شما بازگو می کند؛ قبیله های خوزاXhosa ، اندبله Ndebele ، پدیPedi ، بسوتوBasotho  ، زولو Zulu.

 

 

هر قبلیه لباس مخصوص، گویش مخصوص و رقص مخصوص به خودش را دارد. ولی وجه اشتراکشان در ازدواج است. برای ازدواج داماد در ازای عروس به خانواده دختر گاو می دهد و فقط تعداد گاوها در قبایل فرق دارد  و در میان قبایل مثلی هست که می گوید: «گاو بیشتر، زن بیشتر؛ زن بیشتر، دردسر بیشتر

 

 

بین این قبیله ها، زولوها از همه معروف تر هستند که به پادشاهی شاکا؛ امپراطوری معروف زولوها را تاسیس کردند و افتخار پیروزی در جنگ با انگلیسی ها را داشتند .

 

 

لسدی در زبان مردمان بومی به معنای «نور» است. با ورود اتوبوس توریست ها  به دهکده، فردی که مسئولیت دیده‌بانی را بر عهده دارد با نوعی آوا بقیه را خبر می‌کند. اهالی دهکده با آواز و رقص‌های سنتی خود به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند و اگر شما هم تمایل داشتید می توانید با اهالی رقصی داشته باشید.

 

 

بعد از مراسم استقبال، بازدید کننده ها به سالن اصلی هدایت می شوند تا اطلاعاتی راجع به دهکده و قبایل به آن ها داده شود و بعد رقص قبیله ها آغاز می شود.  در نگاه اول رقص قبیله ها شاید فقط برای سرگرمی باشد ولی در حالت های مختلف داستان هایی از روبرو شدن با حیوانات مختلف، جنگ با دشمنان و آداب خاص است.

 

 

بعد از آن نوبت به بازدید از قبیله ها می رسد. محل زندگی قبایل در محوطه به صورت نمادین ساخته شده است. با ورود به هر دهکده، راهنمایی که همراه گروه است به شما احوال پرسی به زبان محلی قبیله را می گوید و شما باید با دیده بان قبیله با زبان محلی احوال پرسی کنید و اجازه ورود بگیرید و بعد، توضیحات کامل در مورد نحوه پوشش، اسکان، گویش و داستان های هر قبیله.

 

 

 

 

 

 این کار برای هر پنج قبیله تکرار می شود. اینجاست که نظرمان نسبت به  قبیله های آفریقا  که در تمام فیلم ها و داستان هایی که قبلا دیده ایم و خوانده ایم عوض می شود. در مورد آن ها همیشه فکر می کردیم بدوی هستند ولی بعد از این داستان ها متوجه می شویم چه داستان های شنیدنی در مورد آن ها وجود دارد.

 

 

 

 به شخصه ارتباط صمیمی با چند تن از اهالی برقرار کردم و جالب است بدانید این افراد نماینده قبایل خود هستند ولی در دنیای مدرن زندگی می کنند. اینستاگرام و فیس بوک یکی از این افراد را گرفتم و امیدوارم روزی به صورت واقعی در میان این قبایل چند روزی را سپری کنم.

 

 

 

 

.....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی